Dag 4, Preikestolen en helicopter vlucht! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Vincent en Nanja Giesbert - de Haan - WaarBenJij.nu Dag 4, Preikestolen en helicopter vlucht! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Vincent en Nanja Giesbert - de Haan - WaarBenJij.nu

Dag 4, Preikestolen en helicopter vlucht!

Door: Nanja en Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent en Nanja

09 Augustus 2007 | Noorwegen, Oslo

Hoi iedereen,

Wij zijn nog steeds helemaal vol van de adrenaline, rond 19.30 uur zaten we in een 7 minuten durende helicoptervlucht over het Lysefjord!!!! In 1 woord GEWELDIG!!!!!

Vanmorgen zijn we vanaf de camping gaan lopen naar de Preikestolen, voordat we bij het begin van de tocht aankwamen hadden we al een uur gelopen... We dachten wel even naar boven te lopen, maar het bleek 1 groot rots en stenen gebied te zijn in een groot oerbos! Steile paden omhoog klimmend door watervalletjes heen zowat in oerhollands file met alle andere toeristen. Als we dachten dat we er waren bleek er nog een heel pad verder te gaan. We zweetten ons dood en Vin zijn shirt kon je bijna uitwringen. Eindelijk hebben we er 1 uur en 50 minuten over gedaan om op de Preikestolen te komen en raad: alleen maar mist!!! Maar alleen de gedachte op Noorwegen's mooiste uitzichtpunt te zitten was al geweldig. Daar gezeten, over de rand gehangen wat erg eng was en daarna nog een stuk omhoog geklommen de rotsen op. Vanaf daar een geweldig view over de Preiketolen! Tot onze grote vreugde begon de mist op te trekken en hadden we een geweldig zonnig uitzicht over het Lysefjord!!!!! Het werd opeens bloedje heet en op de terugweg was het super warm en we zijn erg verbrand! De weg terug was weer over al die rotsen en best weer eng en glibberig. Maar we hebben het binnen 1.5 uur gered en we zijn ontzettend trots op onszelf!

De helicopter is helemaal met geen pen te beschrijven.... Kijk voor een paar foto's op www.nanjaenvincentvakantie.hyves.nl

Als je de foto's niet kunt bekijken, plaats even een berichtje, dan zoek ik een andere manier!!!

Dikke kussen en knuffels weer van ons en tot snel weer!

Ha det bra, Nan en Vin

• 09 Augustus 2007 - 23:07

Zusje:

Heej nan, wilde ff op die hyves kijken maar hij doet het helemaal niet:(.
    Gaaf zeg zo'n helicopter vlucht, wel erg kort, maar was zo te horen de moeite waard. xxxx

• 10 Augustus 2007 - 09:31

Mam Hennie:

Wouw, wat een avondtuur hebben jullie meegemaakt, ik ben er helemaal ontroerd van, echt waar, wilde dat ik bij jullie was op dat moment, zo geweldig!! Jullie genieten wel hoor. Smeer je wel goed in tegen de zonnebrand daar hoor, anders krijg je daar flink last van en dat is zonde van je vakantie. Die helicoptervlucht was altijd een droomwens van je oma Nan, en die heb jij nu gedaan. Harstikke gaaf he?? Gisteravond Harry Potter gezien, helemaal geweldig. Dikke kus van Mam voor jullie xxx.

• 10 Augustus 2007 - 09:32

Mam Hennie:

sorry, moet zijn avontuur!!

• 10 Augustus 2007 - 09:46

Mam Hennie:

Ik heb de foto's wel gezien, prachtig hoor, je moet gewoon naar hyves gaan en dan bij Vincent vakantie nanenvin aanklikken dan krijg je wel die foto's, eng hoor op die rots,gadver, was je niet bang om naar beneden te vallen??

• 10 Augustus 2007 - 14:02

Paul:

Hey Vin en Nan.

Leuk zo'n site wat ik als thuisblijver kan mee kijken! Ziet er allemaal goed uit. Veel natuur en mooie bruggen.

Goede reis en hou ons op de hoogte.

• 11 Augustus 2007 - 04:43

Zusje:

Heeej happy birthday met paps;) ik heb de foto's gevonden op hyves (met dank aan Mam Hennie;)) zijn echt gaaf, mis jullie wel een beetje hoor;) nog een weekje en dan mag ik eindelijk op vakantie. Ben er wel aan toe, nou mijn laatste nachtdienst zit er bijna op, nog een uurtje. Gelukkig want ben doodop. xxxxx

• 13 Augustus 2007 - 11:28

Marise:

dat is wel jammer dat het mistig was!! Toen ik er was had ik prachtig uitzicht op de fjorden, maar gelukkig is Noorwegen net zo mooi als beneden bent! Geniet ervan!