Dag 6, opweg naar het hoge Noorden - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Vincent en Nanja Giesbert - de Haan - WaarBenJij.nu Dag 6, opweg naar het hoge Noorden - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Vincent en Nanja Giesbert - de Haan - WaarBenJij.nu

Dag 6, opweg naar het hoge Noorden

Door: Nanja en Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent en Nanja

11 Augustus 2007 | Noorwegen, Bergen

Hallo allemaal, vanuit een woonkamer uit Bergen het volgende berichtje. Onze gastheer is naar een feest, dus wij hebben even tijd om zijn internet te ge- en misbruiken. Aangezien hij gisteravond, of beter vanmorgen om 5u thuis was hebben wij waarschijnlijk nog wel even de tijd. Het had niet veel gescheeld of wij waren niet eens bij deze "echte Noor" terecht gekomen. Tot half 6 hadden we geen idee waar we moesten slapen. Doordat vanavond dè Ajax-Feijenoord van Noorwegen plaatsvond was de hele stad afgeboekt. Dus dan maar naar een internetcafe en de hele hospitalityclub afmailen. Vandaar dat we dus nu in een huis zitten achter de straat waar we vorig jaar mei zaten. Nou is dat niet leuk? Maar goed hoe zijn we hier verzeild geraakt. Het begon een halve dag geleden in Stavanger. We verlieten een saaie camping (vergeleken met de Prekestolen camping is dit een achtertuintje) en namen de bus naar het "grote" Stavanger vliegveld. Daar aangekomen was er niet eens een rij naar Bergen. Er was wel ergens een balie open. Daar de tassen ingecheckt, geen overgewicht deze keer, en toen ging die man weer lekker languit op zijn stoel zitten. En toen hadden we nog 1.59u totdat we vertrokken. En wat doe je dan als je moet wachten op een vliegveld...ja juist wachten. Het erge is dan nu te weten dat de vlucht slechts...ja je leest het goed: 15 minuten duurde. Morgen vliegen we naar Trondheim en hopen dan echt dat we langer dan een half uur bezig zijn. Nou, Nan, wil ook nog even haar ei...uhm, het is een haan, kwijt. Dus groeten van mij.

Hoi iedereen,

Ik wil eerst zeggen dat ik het echt super leuk vind dat iedereen telkens berichtjes achter laat! Elke keer verheug ik me op kleine reacties van mijn mams, paps, schoonfamilie en vrienden :-)

Vrijdag moesten we de leuke camping van de Preikestolen verlaten... We hebben het erg naar ons zin gehad op deze door Nederlanders gerunde camping. Donderdagavond hebben we nog thee gedronken met 2 Nederlandse gezinnen, 1 van de moeders ging bij ons in de helicopter. Heel erg gezellig en 1 van de vaders kwam ons nog uitzwaaien bij de bushalte vrijdagochtend. Sven, jij moet echt een keer naar deze plek, om te klimmen naar de Preikestolen en te vliegen in de heli! En ja mam, ik zei al tegen Vin dat oma graag in een heli wilde vliegen en dat ik dat nu maar voor haar moest doen!!!! Geweldig was het natuurlijk.
In Stavanger hebben we onze tent opgezet op de Mosvangen camping, wat eigenlijk gewoon in een groot park was. Toen zijn we gaan lopen naar het Sentrum, wat vrij onduidelijk was aangegeven. Uiteindelijk kwamen we er na een half uurtje en hebben we lekker door de smalle straatjes gelopen en lekker een broodje gegeten. Heb al mooie kleding gezien, maar ja, dat past allemaal niet in de backpack... Op een gegeven moment waren we klaar met wandelen en hebben we bij een gezellig restaurantje aan de haven gegeten. Daarna de bus terug naar de camping waar we kleding gewassen hebben en bijna een uur hebben staan wachten op de wasdroger. Vandaag hebben we de Flybussen (spreek uit, Fluubussen) naar Stavanger vliegveld genomen waar we binnen 1 minuut ingechecked waren. Maar een tijd zitten lezen en wat gegeten en uiteindelijk door de douane waar ze net zo streng zijn als op Schiphol. We stegen op en na 10 minuten riep de piloot al dat we bijna gingen landen in Bergen. Haha, we waren erg verbaasd! In Bergen aangekomen alle Jeugdhostels afgelopen, maar alles was vol. De voetbalclub van Bergen en Trondheim speelden in het Begen stadion, dus alle supporters zaten in de hostels. Ik zag ons al helemaal op straat slapen, maar toen zijn we idd iedereen in Bergen gaan smsen en tijdens het avondeten kregen we gelukkig een berichtje dat we konden komen. Nu zitten we in een studentenhuis bij een aardige Noorse jongen die nu aan het feesten is. Morgen vliegen we alweer vroeg naar Trondheim, vanuit daar nemen we 's avonds de nachttrein naar Bodø....
De hele vakantie heb ik al ruzie met de digitale camera, ik heb al 3 paar batterijen verbruikt, want elke keer zijn ze leeg. Waarom, ik weet het niet, ik doe vast wat fout! Maar nu even geen foto's dan, volgende keer zal ik weer wat plaatsen.
Je geld jaag je er hier ook wel snel doorheen met al die bussen en het eten is ook vrij duur! Gelukkig gaan we nu een aantal dagen op campings op de Lofoten staan en willen we mini bbqtjes kopen om lekker op te koken!

Dikke kussen weer aan iedereen, ha det bra!!!!

xxxx Nanja

  • 11 Augustus 2007 - 21:07

    Mam Hennie:

    Gelukkig maar dat jullie toch nog een slaapplaats hebben gevonden en leuk dat jullie stiekum op zijn pc zitten, zou ik ook doen, vooral als ie zo laat pas thuis komt. Jammer dat jullie dan niet langer op die leuke camping zijn gebleven, er was daar genoeg te zien enne wat Sven betreft..... die zou er best bij willen zijn, hij had al een plannetje(serieus hoor) dat ie graag de laatste dagen als jullie in Oslo zijn daarheen wilde komen en met jullie mee terug wil reizen, maar hij weet niet of dat mogelijk is?? (en of jullie dat zouden willen??) In ieder geval, balen van de camera want de foto's die we hebben gezien zijn prachtig en ik weet zeker Nan dat oma op je schouder zat in die heli!! Mischien is de omgeving wel magnetisch daar en zijn daarom je batterijen zo gauw leeg, hahaha, je weet maar nooit natuurlijk. Morgen onze laatste vakantiedag en maandag helaas weer werken, bah, geen zin in en het wordt hier ook beter weer,zal je altijd zien. Enne trouwens, ik heb een nieuwtje, er gaat iemand trouwen waarvan jij het vast niet verwacht Nan, morgen verklap ik wie dat is, ga er maar over nadenken..... Veel plezier en goede reis morgen. Dikke kus van ons voor jullie, doeg xxxxx

  • 11 Augustus 2007 - 21:08

    Mam Hennie:

    Ps. denk maar aan snoepjes!!

  • 11 Augustus 2007 - 21:20

    Nanja:

    NEEEE, gaat Paul Kalkman trouwen!!!! Issie tochnog een echte Katwijker...
    Weet ook niet of dat kan, Sven naar Oslo en met ons mee terug. Zou hij ff moeten kijken op Sterling.dk Hij zou dan wel op de grond moeten slapen op onze kamer, matje meenemen ofzow! Wanneer wil hij dan komen? Of hoe lang????
    Met mijn telefoon maak ik ook veel foto's, dus wees maar niet bang dat ik geen mooie foto's maak!!! Kusjes Nan

  • 12 Augustus 2007 - 09:53

    Mam Hennie:

    Ja, je hebt het goed geraden, Paul gaat trouwen op 30 augustus, dat is dus al snel. Jeetje Nan, anders was jij dat nu mischien geweest en had je volgend jaar al 2 kinderen of zoiets, hahaha, ach het is leuk voor hem toch? Ik zal even aan Sven vragen hoe hij het zich voorstelt om naar Oslo te komen, op de grond slapen is natuurlijk geen probleem. Je hoort het nog wel. Dikke kus xxx

  • 13 Augustus 2007 - 13:17

    Eveline:

    Leuk om steeds jullie verslagen te lezen. Weet je wat nu zo toevallig is. Ik zit op donderdag jullie een bericht te sturen met de vraag of jullie al op de prekestolen zijn en op het zelfde moment gaat mijn mobiel af: bericht van Vincent. Mam, weet je waar we nu zitten, op de prekestolen, vandaag ben ik jullie verslag aan het lezen, gaat mijn mobiel, ja hoor bericht van Vincent.Is dat toeval of niet.
    We denken veel aan jullie en reizen in gedachten mee.
    Hier gaat alles goed, nog 2 weekjes werken en dan lossen we jullie af met ......vakantie.
    Pas goed op elkaar, liefs mam en pap en kopje van floris.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent en Nanja

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 31090

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Rondreis oost Europa

11 Juli 2009 - 02 Augustus 2009

Op vakantie in Griekenland

25 Augustus 2008 - 14 December 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: