Mini-bericht, mega-smile - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Vincent en Nanja Giesbert - de Haan - WaarBenJij.nu Mini-bericht, mega-smile - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Vincent en Nanja Giesbert - de Haan - WaarBenJij.nu

Mini-bericht, mega-smile

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent en Nanja

10 December 2008 | Argentinië, Ushuaia

Hallo allemaal,
Ik was niet van plan zo snel alweer een berichtje te plaatsen, maar wat me gister overkomen is moet ik even delen:
Mijn vader en ik zaten in ons hostel te trucoën, jaja, ik heb het hem geleerd, toen er drie Argentijnen binnenkwamen. De drie mannen tussen de 30 en 50, die we al een paar dagen tegenkwamen hier, begonnen gelijk enthousiast te reageren dat wij aan het trucoën waren en wilden gelijk mee doen, Nou, mijn vader gaf zijn stoel weg en zo zat ik vijf minuten later met drie Argentijnen te trucoën. Ze waren bijzonder verbaasd over mijn niveau, en binnen een paar minuten stonden we met 4-0 voor. (Een partij hier gaat tot 30 punten.) Toen maakte ik een stomme fout en kwamen ze gelijk, maar daarna zat ik goed op te letten en speelde we goed door. De stand liep gelijk op, maar wij waren telkens de eerste die voorkwamen. Uiteindelijk moesten we nog 2 punten hebben om te winnen en zij nog 5 en ik speelde alles op alles. Zelfs mijn partner zat mij aan te kijken met een blik van ´dit lukt je niet´, maar het lukte, en we wonnen het spel. En dit was geen beginnersgeluk want die andere twee speelde keihard. Hoe merk je dat, een echte trucospeler hier die bluft en liegt alles bij elkaar, en dat deden ze. Seintjes, gebaren etc.
Ze lagen bij ons in de kamer, en ik heb mijzelf in slaap gelachen. Zij ook, want stiekem vonden ze het fantastisch dat ze door een buitenlander waren ingemaakt. Wat een geweldige avond was dat.
De glimlach zit er nog, en die komt er voorlopig nog niet vanaf! Truco?

  • 10 December 2008 - 12:16

    Frank:

    Top man; oke en wanneer kunnen we de cursus bij je gaan volgen, want als je het hier nog wilt spelen zul je ons ook de fijne kneepjes van het vak moeten leren :)

    goede reis naar BA!

  • 10 December 2008 - 12:17

    Marise:

    Hee Vince,
    ik ben nu tocg ook wel erg benieuwd naar dat Truco!
    Ga je het ons leren?
    Kunnen we het met z'n allen spelen! Kan jij doorgaan en of je niet af te kicken ;)
    Weer eens wat anders als pokeren ! Marijn & ik hebben een luxe pokersetkoffer editie gekocht :) bij de Digros, haha!
    Tot snel :) x

  • 10 December 2008 - 12:18

    Nanja:

    Wow, goed joh lief!!!! Wij moeten het zeker van je leren hoor :D xxx Nan

  • 10 December 2008 - 13:33

    Ciel:

    Juh Giesberrt!
    We hebben op het VSO geprobeerd onszelf het spel te leren. Zou jij effe gek staan te kijken als wij jou zomaar zouden verslaan.... Dachten we.
    Het was te ingewikkeld, zelfs Van Klaveren kwam er niet uit, en dát wil wat zeggen!!! Ook wij willen dus graag les van je.
    Geniet van de laatste dagen, goede reis naar BA en Brussel. De Leidse lichtjes wachten op je................
    XXX

  • 10 December 2008 - 17:27

    Jan:

    Ha Vince,

    Het waren meer dan 10 pagina's spelregels en met mijn concentratieboog is dat effe teveel....

    Maare, het klinkt wel als erg verslavend spelletje, dus misschien moet je ons het maar leren. Want ja, bij de tafelvoetbal wordt je steeds minder gemist... ;-) er zijn een paar waardige spelers op getsaan. Zo is die Brinks tegenwoordig niet meer te passeren in het doel en is Geke een gewild partner !! Ofwel, tijd voor truco !!!

    Veel plezier de laatste dagen.

  • 12 December 2008 - 22:03

    Manon:

    hey meester
    hoest zo ik mis u zooooooooooooo erg
    want tegen wie moet ik hoi zegen tegen u was het leukste en ik hoop dat het leuk is dat reizen ene je moet wel een keer komen hoor anders hahaha
    naja
    xxxxkusjes manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent en Nanja

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 31092

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Rondreis oost Europa

11 Juli 2009 - 02 Augustus 2009

Op vakantie in Griekenland

25 Augustus 2008 - 14 December 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Thuis

Landen bezocht: