Op weg naar het zuiden - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Vincent en Nanja Giesbert - de Haan - WaarBenJij.nu Op weg naar het zuiden - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Vincent en Nanja Giesbert - de Haan - WaarBenJij.nu

Op weg naar het zuiden

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent en Nanja

30 November 2008 | Argentinië, El Calafate

Hallo allemaal,

We zitten dicht bij het einde van de wereld maar de zon hangt toch nog keihard te schijnen. Volgens mij zijn we vandaag weer lichtjes verbrand.

We hebben een bezoek gebracht aan de gletsjers hier in de buurt, nou adembenemend. Zo verschrikkelijk mooi, kijk maar: http://www.mijnalbum.nl/Album=WS8SFEON

Sowieso hebben we na Comodoro weer mooie dingen gezien. In het plaatsje Perito Moreno (eigenlijk iets er buiten) hebben we grotten gezien met muurschilderingen van ruim 9000 jaar oud, en nog in zeer goede staat. Allemaal handjes, ruim over de 600, waarvan maar 20 rechtshandigen haha. Bekijk hier de foto´s: http://www.mijnalbum.nl/Album=4HWHDQCE
We sliepen in een hoteletje in de enige straat van het plaatsje, naast het enige ´restaurant´ van het plaatsje. We namen de excursie bij de enige maatschappij uit het dorp. Geweldig. Bij één van de drie, jaja, maatschappijen uit het dorp namen we de bus zuidelijk naar El Calafate, het dorp bij de gletsjers. De bus gaat over route 40 en dat is hier de route 66 van Zuid-Amerika. Een weg van noord naar zuid over alleen maar grind, en erger nog... we hadden een nachtbus. Amper geslapen natuurlijk want je stuitert van links naar rechts en terug, maar zo´n gave ervaring, want de natuur waar je doorheen rijdt is zo primitief. Wilde paarden, schapen en koeien overal, en overal bergen, meren en uitzichten. De mooiste ervaring was echter toen de bus midden op de route stuk ging. Iedereen eruit, allemaal toeristen dus iedereen vond het fantastisch.
Aangekomen in El Calafate naar onze host, weer een jongen van hospitalityclub, helaas spreekt hij slecht Engels en loopt onze Spaanse communicatie ook stroef, maar goed het is gratis.
Vandaag dus de gletsjers bezocht en morgen naar El Chalten en daar dinsdag een trektocht door de bergen maken. Woensdag nemen we de bus naar Rio Gallegos, daar een dag bijkomen en dan donderdagavond de bus naar onze laatste bestemming Ushuaia. Daar gaan we 5 dagen in het national park trektochten maken. Voor toeristen is het de meest zuidelijke stad ter wereld, voor de Argentijnen schijnt er nog eentje zuidelijker te zijn, dus die moeten we even opzoeken, want dan ben ik na de Noordkaap in Noorwegen ook op de zuidelijkste punt ter wereld geweest.

Iedereen bedankt weer voor jullie reacties. We hebben speciaal voor jullie wat fotos erbij gedaan waar we ook zelf op staan zodat jullie kunnen zien dat we nog steeds in orde zijn!

Hou jullie taai, want dat doen wij ook,

Groeten, Vincent en Menso

• 01 December 2008 - 13:39

Jan:

Wauw, wat een mooi en divers land. Zo van de hitte de koude van de gletsjers in...

Zelfs Elise is enthousiast, die heeft het al over een reis daar naar toe. Ik zal haar wel een keer langs sturen...

veel plezier samen

• 01 December 2008 - 19:15

Nanja:

Wow lieverd, dat was het wel waard, een hele nacht en dag wachten op deze mooie foto's!!! Wat ontzettend mooi die ijsschotsen en ik deze foto's zijn nog maar een selectie... Super super gaaf bij die grotten, wij linkshandigen overheersen dus al meer dan 9000 jaar ;). Dat pad terug deed me denken aan onze tocht bij de Preikestolen :). Lieverd en Menso, ik wens jullie nog zoveel plezier en geniet nog van al het moois wat je te zien krijgt. Nog maar even en dan zijn jullie weer op weg naar Nederland... Dikke kus van je meissie xxx

• 02 December 2008 - 13:55

Bart:

Weer prachtig, Vincent! En ehm, Nanja, misschien werden de linkshandigen wel gedwongen om dit te doen door de machtige rechtshandigen... :p

Groeten,

Bart

• 02 December 2008 - 22:58

Schone Ma Hennie:

Goh, wat een prachtige foto's, wist niet dat ze daar Bob Ross hebben ingehuurd om al die mooie sneeuwbergen in te schilderen, daar wordt een mens stil van. Ik ben jaloers op jullie hoor. Geniet er maar van, dikke knuf van ons allemaal.

• 03 December 2008 - 14:25

Diane:

Hallo Vincent en pa,
    Wat een ongelofelijk mooie foto's. En dan die rotstekeningen bijzonder uniek. Zeg , het is hier al wat koud, maar bij het zien van al die sneeuwfoto's, begon ik helemaal te kleumen. Zijn jullie al aan het af tellen?
    Groetjes Diane

• 04 December 2008 - 17:50

Frank En Marieke:

Wow!!!! Wat een super gek te gave foto's, jullie doen het echt veel beter: wij zijn net weer nat geregend :(
    Het ziet er echt wondershoon uit, jullie kunnen die foto's zo naar een reisblad sturen he?! Geniet van jullie laatste 10 dagen, en probeer ons nog een keer te verwennen met zo'n mooi reportage :)

• 05 December 2008 - 08:55

Je Ouwe Baas:

Hé globetrotter!

Ik hoorde dat je met kerst weer in Nederland bent. Zowel op het SO als VSO zijn zeer diverse werkzaamheden beschikbaar: leerlingen begeleiden bij klussen, gym, RT, totaal maximaal 3-4 dagen. Reactie snel gewenst ivm andere opties. Hoor graag spoedig van je. Fijne tijd nog en komt veilig thuis.

Groetjes,

Hans

h.vanleeuwen@deweerklank.nl

• 05 December 2008 - 21:14

Joke :

Hoi Vincent,wat veel soorten natuur en temperatuur heb jij daar mee gemaakt ,en wat zal je veel te vertellen hebben bij al die foto's die je gamaakt hebt.Zit al wwer bijna op en je zal de eerste tijd wel moeten bijkomen van alles . Hoorde nu pas van deze site maar heb alles tocg even door gelopen erg indruk wekkend. groetjes Joke

• 07 December 2008 - 13:21

Sander:

Hey Vincent,

Ik heb een tijdje niet meegelezen maar ik ben weer helemaal bij. Leuke verhalen en ook mooie foto's. Man wat heb jij het toch zwaar he. haha. Geniet nog de laatste week samen met je vader. Ik spreek je snel.

Groetjes,

Sander