Dag 3, Prekestolen Camping - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Vincent en Nanja Giesbert - de Haan - WaarBenJij.nu Dag 3, Prekestolen Camping - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Vincent en Nanja Giesbert - de Haan - WaarBenJij.nu

Dag 3, Prekestolen Camping

Door: Nanja en Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent en Nanja

08 Augustus 2007 | Noorwegen, Oslo

Hoi iedereen,

Wij zitten lekker in een klein restaurantje van de Preikestolen Camping in Stavanger. Vandaag zijn we rond 12 uur met de trein vertrokken vanuit Kristiansand (verslag volgt nog daarvan ;-)) en hebben door een geweldig mooi landschap gereden met allemaal fjorden en grote meren. Met een klein half uur vertraging kwamen we dan om 15.30 uur aan in Stavanger. Hier was het best wat kouder, dus lekker de warme trui aan. Heeeeel veel kleine straatjes hier, veel winkels (ik heb nog niet eens kunnen shoppen, echt erg voor mij = Nanja!!!) (Oh nee hè = Vincent) en veel groen. We wilden graag naar de Preikestolen Camping, dus moesten we de boot nemen van 18.50 uur. Voordat we eindelijk bij de haven waren hadden we volgens mij de halve stad doorgelopen. Daar aangekomen bleek er een Narvesen te zitten waar ze heerlijke broodjes verkopen en lekkere flesjes drinken. Met een broodje worst zaten we te wachten in de bootterminal. Vincent is ondertussen nog naar een Bed and Breakfast gelopen waar we vrijdag willen slapen maar dit bleek toch vrij prijzig. De boot dus genomen die zo de fjorden inging en naar het plaatje Tau voer. Vanaf de pier stapten we in de bus die het hele plaatsje doorgereden is, omhoog, omlaag en rondjes voordat we eindelijk een bordje Preikestolen zagen en de Camping gelijk naast de bushalte was. Binnen aangekomen bleken er Nederlandse jongens stage te lopen hier, dus onze taalkennis wordt weer getest ;-). De tent neergegooid op een veldje vlakbij een riviertje en met uitzicht op de bergen. Morgen gaan we dus op trektocht naar de Preikestolen wat goed te doen schijnt te zijn. En dan 's avonds het hoogtepunt, met een helicopter kunnen we een vlucht maken over het Lysefjord en de Preikestolen!!!! Het kost iets, maar we kunnen die echt niet aan ons neus voorbij laten gaan!
Verder gaat het heel erg goed met ons, we slapen lekker in de tent ondanks het ruimtegebrek, maar dat is alleen maar knus, we houden nog steeds van elkaar, na 3 dagen.... Hihi! Ook eten we goed, mams en schoonmams :-p

Dikke kussen en knuffels van ons!!!!!

• 08 Augustus 2007 - 20:35

Angela:

Gaaf hoor wat jullie doen!!!!
    Geniet ervan e nik blijf jullie verhalen volgen. Liefs, Angela

• 08 Augustus 2007 - 20:59

Zusje:

Fijn, dat jullie het naar jullie zin hebben en goed eten;) doen wij hier ook.
    xxxxx

• 09 Augustus 2007 - 09:09

Pap André:

Gaaf zo'n helikoptervlucht.zeker doen.
    harstikke mooi daar zo aan de foto's te zien.

veel plezier en dikke kus!!!!!!!

• 09 Augustus 2007 - 11:17

Eveline:

Op het moment dat ik dit bericht stuur( 13.15 uur) zitten jullie misschien bovenop de Prekestolen te genieten van het uitzicht.
    Wat zal dat een fantastische ervaring zijn om daar naar toe te klimmen en eindelijk te zijn waar jullie al zolang naar toe willen.
    Geniet van deze ervaring want die pakt niemand jullie meer af.
    Wees voorzichtig met het afdalen en liefs uit Leiden

• 09 Augustus 2007 - 12:28

Mam Hennie:

Hoi, net je smsje ontvangen, wat jammer van die mist, hopelijk trekt ie nog op?? Is de wandeling meegevallen en zonder blaren? Ik ben wel een beetje jaloers op jullie hoor al zou ik zelf niet met zo'n zware backpack op mijn rug willen lopen maar de omgeving en natuur ziet er gewoon prachtig uit. Hier is het helemaal geen mooi weer, jammer!! Heel veel plezier en voorzichtig, dikke knuf van mij voor jullie xxx.